Mis on supervisioon?
Supervisioon on mõeldud professionaalidele, kes töötavad teiste inimestega, et hoida ja tõsta nende toimetuleku- ja töövõimekust!
Supervisioon on mõeldud professionaalidele nt klienditeenindajad, psühholoogid, nõustajad, coachid, koolitajad, õpetajad, mentorid, juhid ja ettevõtte juhid, terapeudid, erinevate valdkondade spetsialistid, kelle fookuses on teiste inimeste abistamine ja toetamine. Inimestega töötavatele spetsialistidele ja juhtidele võiks supervisioon olla normaalne tööhügieeni osa. Supervisiooni protsessis saab suurendada enda emotsionaalset teadlikkust ning keskenduda mitmekülgsele eneseanalüüsimisele. Mida teadlikum oled iseendast, seda teadlikumalt saad teha oma tööd. Näiteks kui sa töötad iga päev teiste inimestega olgu siis kontoris, klientide juures või distantsilt ning sinuga on seotud veel erinevaid osapooli- kolleegid, teised juhid, kliendid, tarnijad, koostööpartnerid jne. Selleks, et koostöö erinevate osapooltega toimiks, on oluline mõista ka enda hoiakuid ja väärtushinnanguid, mis võivad mõjutada sind ja teisi osapooli. Supervisiooni käigus on võimalik analüüsida erinevaid olukordi, situatsioone ja juhtumeid, mis aitavad avastada uusi taipamisi, kuidas edaspidi tõhusamalt koostööd teha ning tulemusi suurendada. Samuti aitab supervisioon suurendada teadlikkust oma vajadustest, tunnetest ning mõelda kust saab alguse ebakindlus, hirmud või eelarvamused.
Supervisioon aitab ennetada läbipõlemist oma töökohal, hoida vaimset tervist, õppida ja arendada oma tööalaseid oskusi ning tõsta töövõimekust erinevatel ametikohtadel olgu selleks spetsialist, juht või meeskond.
See on süsteemne protsess, kus fookuses on konkreetne inimene/grupp/meeskond oma tööalaste ülesannete, rollide ja käitumisega. Mõtestatakse ja analüüsitakse, kuidas mõjutab töö teda ennast, tema klienti, tema suhteid meeskonnas ja ka organisatsioonis. – analüüsida ennast, kuidas sa selles ruumis tegutsed ja käitud; – suurendada teadlikkust oma vajadustest, tunnetest ning mõelda kust saab alguse ebakindlus, hirmud või eelarvamused; – mõelda, millised on sinu hoiakud ja väärtushinnangud, mis mõjutavad sind ja teisi osapooli;
Supervisioonis hoiame fookust läbi sinu vaatevinkli sinu kliendil, meeskonnal, organisatsioonil ehk osapooltel, kes on sinu tööga seotud. Piltlikult öeldes on sinu klient või teine osapool alati meiega samas „ruumis“.